You are here

FAQ
Naviger

Ofte stillede spørgsmål


Hvad betyder O % i rente • O kr. i gebyr • O kr. i oprettelse?

Det betyder, at Rentefri.dk i samarbejde med Santander Consumer Bank kan tilbyde omkostningsfrie finansieringsaftaler på 10, 20 eller 30 måneder.

• Hvilke rettigheder har jeg ved at vælge delbetaling?

Du har helt de samme rettigheder ang. returret og reklamation, som ved et køb på kontant. Du har desuden også 14 dages fortrydelsesret på din delbetalingsordning.

Hvorfor kan jeg ikke vælge en længere afbetalingsperiode?

Hos Rentefri.dk kan det variere pr. produktkategori hvor mange måneder du kan finansiere din bestilling over. På kategorier som ”Mobil” og ”Smart Watch” kan vi desværre kun tilbyde en afbetalingsperiode på 10 måneder.

• Hvilke dokumenter kræves der ved ansøgning om delbetaling?

Ved alle finansieringsaftaler skal Santander bruge din lønseddel og seneste årsopgørelse. Du skal derfor give SKAT samtykke til, at disse oplysninger må deles med Santander. For at Santander kan godkende din ansøgning, skal du derudover indvilge i at betale via Betalingsservice.

• Hvem kan vælge delbetaling?

Santander kan tilbyde delbetaling til personer, som er fyldt 18 år og har en dansk folkeregisteradresse. Du skal derudover have en årsindtægt på minimum 120.000 kr.
Santander kan desværre ikke tilbyde dig et lån, hvis du registreret i RKI eller Debitorregistret.

• Hvornår trækker Santander den første indbetaling?

Almindeligvis vil Santander altid trække den første indbetaling den løbende måned + 30 dage.

• Hvordan foretager jeg en ekstraordinær indbetaling på mit lån?

Du kan til enhver tid lave et ekstraordinært afdrag på dit lån. Du skal blot kontakte Santanders kundeservice på tlf.: +45 70 21 90 11.

• Hvordan indfrier jeg min delbetalingsaftale før tid?

Du kan altid indfri din delbetalings-aftalen med Santander uden varsel. Indfrielse af aftalen kan ske ved at kontakte til Santanders Consumer Banks kundeservice på tlf.: +45 70 21 90 11 eller alternativt på kundeservice@santanderconsumer.dk. Når du indfrier aftalen, skal du tilbagebetale hele restgælden pr. indfrielsesdagen.

• Hvorfor får jeg en fejl, når jeg sender min ansøgning til Santander?

Oplever du problemer med din delbetalingsansøgning, kan du forsøge at ansøge via en anden enhed eller browser. Vi anbefaler dog, at du ansøger via en computer og i browseren Chrome. Oplever du fortsat problemer, er du altid velkommen til at skrive til os på rentefri@rentefri.dk eller ringe til Santanders kundeservice på tlf.: +45 70 21 90 11. Santanders åbningstider er mandag til fredag mellem kl. 10-16.

• Hvad kan jeg gøre, hvis Santander ikke har godkendt mit lån? 

Da det ikke er Rentefri.dk der udbyder delbetalingsaftalerne, er det desværre begrænset hvad vi kan gøre. Vi vil dog anbefale, at du ringer til Santander Consumer Bank på tlf.: +45 70 21 90 11, som måske kan være behjælpelige med en løsning.